nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, March 2, 2011

nasehat dari altimet dan noh hujan kotarayaku

SALAM...
ade mase sikit ni aku nak citer pasal lagu yang kerap aku mainkan dalam henpon aku. antare lagu2 yang aku suke dengor ialah lagu dari altimet,"kotarayaku" (feat noh hujan). kalo yang lepas aku ade cerite pasal kite membesar ngan lagu raihan. aku memang akui lagu2 nasyid memang kompom banyak nasehat yang diorang bagi. tapi tak semue orang nak dengar lagu nasyid kan? setiap orang laen2 cite rase.

aku puji altimet ngan geng2 die coz berani buat lagu rappers tapi dalam mase yang same banyak nasehat diselitkan. macam lagu2 otai2 rockers dulu2, diorang pon rock2 gak dalam mase yang same,lagu diorang ade unsur2 nasehat(ini maybe akan aku ceritekan di entry akan datang). aku bukan ape, kebanyakan lagu2 sekarang ni entah pape, kadang tak sedap telinga mendegar pon ade. mungkin sebab setiap orang citarase lain2 kot. lagu cinte yang ntah pape pon ade. cube korang tengok lagu2 dulu, kenape maseh kekal dinyanyikan dalam kbox & maseh popular?
zaman sekarang semue orang berkejar2 nak cari kerje dan tempat yang menjadi pilihan utama diorang adelah Kuala Lumpur. bile aku dengar lagu ni, aku jadi hiba dan sedih 5 minit sebab teringat kisah aku dlepas SPM dicampakkan ke Kuala Lumpur oleh ayah aku. ayah aku suruh aku berdikari,cari kerje sendiri kat sane,. memang susah hidup aku, pergi keje 7 pagi, tolong makcik aku. lepas setel tolong makcik aku,mandi2 teros kerje KFC (tukang masak beb!!) , balik 2 3 pagi. perghh dah le pergi keje naik basikal. penah aku kelam kabut bawak basikal last2 pedal nye tercabut...haihhh huhuhu. macam2 lagi la. baru aku taw kenape ayah aku suruh aku ke KL dulu. biar aku tengok macamane hidup kat bandar besar tu.

pade yang dah biase hidop kat bandar besor cam KL or JB tu baguslah. tapi pade aku, aku lebih selesa kat kampung. sebab aku ni orang biase yang hidopnye biase2 saje hehehheehehe
ape2 pon, semoge industri muzik kite makin berkembang dan diharap para pencipta lagu dapatlah kirenye mencipta lagu2 yang ade unsur nasehat. sambil2 dapat duit, dapat pahala gak kan??hehehe




ohh, kotarayaku,seribu satu,abadi di jalananmu
ini kotaraya yang sering berkata,kalau berani ayuh mari cuba saya,siapa mahu cuba, dicabar semua,si kota terima dengan tangan terbuka,apa hasratnya bila ditanya, si kota hanya senyum selamba, apa kamu mahu semuanya bisa, jemput ke rumahku sila sila, didalam hatinya banyak rahsia, banyak kisah benar ramai saksinya, ada yang gagagl ada yang berjaya, ada bersahaja ada capai kerjaya, ada rezeki yang melimpah ruah, hingga kurang nasi terlebih kuah, ada yang sial ada yang bertuah, cerita sama hanya watak berubah, di kuala lumpur
ohh kuala lumpur, kau yang tak pernah tidur, menjaga mimpi yang luntur, ohh, kotarayaku, kisah seribu satu, abadi di jalananmu
ini kotaraya talam dua muka, katanya madu kau disuap cuka, selepas dibelai hatimu di luka, di pijak kepala lepas di beri muka, kau kan ditelan lantas diludah, pesta sementara sesal tak sudah, lampu berkelipan bikin hati buta, hidup serba laju trafik kura kura, bukan main main tapi tetap selamba, suasana berubah bila malam melanda, lihat anak muda yang tak punya, tujuan berlumba guna kuasa kuda, jangan salah laku cuba lawan syahdu, senyala lilin mengejar wap *****, ramai yang gagal bila di duga, tapi masih rama yang berani cuba, di kuala lumpur
aku rehat sebentar, di kaki lima, yang jadi riba, melayan minda, aku sedar kota, sekadar latar, untuk opera hidup yang bermain di layar lara

2 comments:

Mohd Nur Hidayatullah Bin Jailani said...

boo sama noh hujan!!! haha!!! lagu ni klo xda noh lg sedap,..hehe

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

kalau nyanyi lagu sudirman lagi best

Hujan yang turun bagaikan mutiara
Berkilau bersinar berkerdipan
Subur menghijau bumi terbentang
Dan bayu berpuput lembut

Cinta yang bersemi
Diwaktu hujan turun
Menyirami ketandusan hati
Dan hujan turut mengiringi
Engkau pergi...

Selembut hujan bercurahan
Begitulah cinta ini
Semesra bumi yang disirami
Begitulah hati ini

Hujan yang turun bersama air mata
Bersama pedih, bersama rindu
Kau datang dan kau pergi jua
Rindu lagi...

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan