nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, March 7, 2011

rumah belon menjadi kenyataan

SALAM...
"ape la ko ni Y,asyik tengok cerite kartun jer,macam budak2 la ko ni. bukanye ade faedah tengok cerite kartun"
ni la antara dialog kengkawan aku dan kadangkala family aku kalo aku tengah tengok citer kartun. untok pengetahuan korang(taknak tau pon takpe),aku memang suke tengok kartun. yerlah,nak release kan tensen la katekan. daripade aku tengok cerite drama yang dok cintan cintun,yang dok tayang korporat2,yang dok tendang mak bapak,yang dok sedih2,yang buat aku makin tensen,baek aku tengok cerite kartun. aku bukan nak memperlekehkan cerite drama kite or sinetron2,tapi memang aku dah tak minat cerite2 camtu kan. kalo yang memang die hard fan tu jangan la mara yer,tiap orang ade minat maseng2.



sape cakap tengok kartun ni takde faedah. pade aku kadangkala cerite kartun ni la yang boleh buat kite berfikir,'BOLEH KE KAT DUNIA REALITI KITE BUAT CAMNI?CAMTU?' nak bukti? hah,aku malas nak cakap, tadi pagi aku tengok blog serius (blog yang wajib aku singgah tiap hari) dan memang COOL!!.. rumah belon dalam cerite UP telah menjadi kenyataan. kite hidop memerlukan impian dan impian tu lah yang akan diusahakan untok menjadi kenyataan.

kartun itu kadangkalanye indah kerana dapat mencetuskan impian,cite2 dan usehe.ntah pape gua melalut nih keh3

petikan dari blog serius,"Wow.. ini terlalu cool. Dibawah ialah rumah dari filem UP! menjadi realiti. Eksperimen menjadikan "rumah belon" dari filem animasi popular PIXAR ini dilakukan oleh National Geographic untuk rancangan baru mereka "How Hard Can it Be?". Pasukan dari NatGeo membina rumah 16x15x10 kaki ini dan meletakkan 300 belon kajicuaca berisi Helium bagi membolehkan ia terbang. Dalam penerbangan pertamanya 5 Mac yang lalu ianya berjaya terbang setinggi 10 ribu kaki. Serius cool!"



kalau nak pic lagi,bleh singgah kat blog serius ok!!!


No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan