nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Sunday, March 27, 2011

jalan paling merbahaya: North Yungas Road. anda berani? cubalah!


jalan north yungas road ini terletak di bolivia dan 'diiktiraf' sebagai jalan yang paling merbahaya/mengerikan/horror (aku pun taktau camne nak bayangkan) di dunia. mengikut sumber,setiap 2 minggu sekali akan berlaku kemalangan ngeri kat sini. setiap tahun,dalam 200 hingga 300 orang meninggal di jalan ini yang 80 km panjangnya. perghh...kalau aku la...ntah macam mane rasenye. 80 km nak lepas dari azab huhu. pada tahun 1995, inter-american development bank menamakan jalan ini sebagai jalan yang paling merbahaya di dunia. versi video klik sini



jalan ini merupakan satu satunya jalan untuk ke sebuah kota di kawasan itu.seperti yang korang dapat tengok,jalanya tiada divider. dah la tepi jurang kan? menurut sumber,jalan ini licin dan terdapat kabus yang menutupi jalan sekaligus mengakibatkan banyak kenderaan yang jatuh ke dalam gaung. WHAT?? pergh..drifter pun ketar lutut nak main kat tempat ni agaknye kan.


sebenarnya...aku masih terfikir. macamana orang dulu boleh buat jalan macam ni??agak2...masa pembikinan jalan ni ada tak yang terkorban?





sumber: KaskusNews

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan