nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, March 25, 2011

|jangan ikot|cara2 nak bunuh diri

SALAM...
semua kawan2 dah sedia maklum dengan kisah seorang perempuan yang cuba membunuh diri dengan terjun dari tingkat 3 sebuah pusat beli belah kat KB Mall. perempuan tu patut bersyukur kerana masa nak terjun tu,orang2 ramai kat bawah dah sediakan tilam yang empuk untuk perempuan tu landing dengan selesa. sumber dari metro,difahamkan bahawa perempuan tu cuba membunuh diri kerana menghadapi masalah cinta dengan teman lelakinya. BUHSITTTT....

sumber gambar: harian metro

kalau sebab ko ade problem ngan boyfren ko,ko nak bunuh diri,nak jadi ape? kalau nak sangat npon nape ko nak bunuh diri kat tempat yang ramai orang? biar orang tengok otak dan daging2 ko yang bersepah? macam tu? meh aku ajar cara nak bunuh diri:

cari katil dabel decker,ko terjun.

kalau tak mati gak

ko pinjam pisau mainan adik ko,ko try potong tangan ko,biar darah kuar banyak

diriwayatkan dari Tsabit bin Al Dhahhak ra. : Nabi Muhammad Saw pernah bersabda, "siapa pun yang secara sengaja bersumpah palsu bahwa agamanya bukanlah Islam, maka ia adalah sebagaimana yang ia katakan. dan siapapun yang membunuh dirinya sendiri dengan sepotong besi, di neraka ia akan diazab dengan benda yang sama"

kalau tak mati gak,ko tengok gambar nih

ko tak bersyukur ke dengan kehidupan kau,sehat.segala2 cukup.orang lain hidup pun susah. sampai takde bekalan makanan. ko dah cukup segala2...tapi tetap pilih jalan singkat untuk selesaikan masalah,dengan bunuh diri.

diriwayatkan dari Jundab ra. : Nabi Muhammad Saw pernah bersabda, "seorang lelaki terluka dan bunuh diri, maka Allah berkata, "Hamba-Ku mendahului-Ku dengan membunuh dirinya sendiri maka Aku haramkan surga untuknya"".

 kalau korang rasa tak nak fikir panjang dan tak insaf gak

kau suruh orang kampung gali lubang kubur,pastu ko masok dalam lobang tu,suruh diorang tanam ko hidup2


moral video ni: nak bunuh diri,cari lah tempat yang feymes,ramai orang. boleh masok youtube,glamer...kan

1 comment:

SingaJadian said...

ini lah terjadi apabila manusia tidak lagi mencintai allah S.W.T, malahan mencintai manusia(couple)yg cintanya hanya sementara..

...nk terjun kat kb mall, ceh, giler glamor btul..

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan