nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, March 28, 2011

CEO japan airline naik bas pergi kerja??

SALAM...
pekabo orang kampung semua!!korang dah sarapan? kompom dah kan? sebab maseng2 nak pergi kerja tadi. korang pergi kerja naik apa? mercedes? fiat? nissan silvia? cefiro? estima? harrier? moto kapcai?honda petak? masing2 ada cara tersendiri untuk pergi ke tempat kerja. ada yang menaiki motor untuk mengelakkan dari jalan yang sesak. ada yang menaiki kereta sebab tak mau berpanas berhujan.

tetapi,apa pula kenderaan pilihan bos-bos besar? aku belum lagi survey keadaan bos-bos kat bandar macamana. sebab aku duduk kat kampung. tapi bila aku toton kat tv,kebanyakanya menunjukkan yang bos-bos besar ni akan menaiki kereta-kereta mewah dan mereka akan duduk dibelakang sebab ade driver.


lain pula halnya pada CEO Japan airline ini. apa yang buat aku kagum ialah,beliau ke tempat kerja dengan menaiki bas. OK. mungkin korang akan cakap,"alaaa...jepun jalan jam,mestilah naik bas". tapi yang buat aku bertambah kagum,CEO ini akan makan bersama pekerja2 nya.siap beratur. takda jurang perbezaan antara pekerja dan majikan.

dalam entry ni,aku mengambil kesempatan untuk bertanya, korang akan lebih hormat majikan yang macamana? yang tak pernah bertegur sapa dan tak ambil tahu hal pekerja atau yang mengambil tahu hal2 mengenai kebajikan pekerja malah sanggup memotong gaji sendiri untuk kepentingan syarikat.

4 comments:

ftdanisha said...

kalu tgk tv drama melayu org kaye dh sure ngan kte mewh siap pmndu bagai..sam je bos2 kat sini..yg gomen nye siap ade kte rasmi lg utk org atsn..cer gune kte sndiri ke..dh tu sume bnde claim..sng hdup yg smmgnye sng..bagus tul org JEpun ni

Cik Ecah said...

bagusnyer..
bukan semua bos berjiwa pekerja mcm nih...
very da down to earth...;)

Aiisyah Roseskalerful said...

Best kalau dpt boss macam ni...=)

deekay said...

baguih nyer kalo dpt boss cm ni...

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan