nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, March 23, 2011

|lelaki aje|minum kopi hitam pada waktu pagi membuatkan sperma lincah

kita sudah sedia maklum bahawa kopi ni memang menjadi feveret/kesukaan masyarakat sedunia. tak kira la orang tua atau muda,semua gemarkan minum kopi. sebab tu makin banyak produk-produk berasaskan kopi berkembang umpama cendwan tumbuh selepas hujan di pasaran sekarang (cisss...ayat aku macam warta berita pulak). kajian telah dibuat,kebiasaan meminum kopi di waktu pagi membolehkan sperma seseorang lelaki itu aktif/lincah.


kajian dibuat di University of Sao Paulo, Brasil, mendapati minum kopi pahit di waktu pagi uga bermanfaat untuk kesuburan seseorang lelaki. Hasil penelitian yang telah dimuatkan dalam Journal of the American pada sidang Society for Reproductive Medicine di San Antonio,menyebut bahawa kopi hitam mampu membuat sperma berenang lebih cepat dan meningkatkan kesuburan lelaki.

tapi ingat,minum kopi secara berlebihan dapat meningkatkan serangan stroke akibat kerosakan  pada dinding pembuluh darah. Pada wanita hamil dapat meningkatkan denyut jantung, menyerang plasenta, masuk ke dalam sirkulasi darah dan yang lebih parah boleh menyebabkan kematian.

1 comment:

tiafazunia said...

so ? da mnom kopi pagi ni ? hikhik!

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan