nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, May 18, 2011

5 tips elak pokai di tengah bulan

memandangkan hari ni dah 18 haribulan,maka ramai lah yang mengadu sesak duit,pokai,dan yang sewaktu dengannya. serta merta aku bertukar menjadi pakar motivasi sekejap untok menasehatkan diri aku dan mereka yang dok pokai di tengah2 bulan. pada yang tak pokai,toksah bace. yang pokai akhir bulan pon toksah bace. 

tips pertama
jangan buat jadual perbelanjaan ke ape. semua tu mengarut. selagi ade duit,guna jer. ape yang terlintas nak beli,beli aje. takde hal punye. kalau ternampak ape yang berkenan pon,beli je. sape nak halang. kan tu duit korang penat2 kerja. beli jer ape yang terlintas kat pale otak tu.

tips ke dua
jangan sesekali masak sendiri. kan dah ade duit,ape barang makan kat rumah. bawak la member makan2 kat luar. lagi bagus kalau pergi makan kat tempat2 yang mewah. hye!!!hidup cume sekali beb!!selagi sehat,makan je ape yang sedap2 tu. kang dah saket tak dapat merasa makan makanan yang mahal2 yer tak?


tips ke 3
ape laaaa...pakai la pakaian yang up to date. yang mengikot perkembangan semasa. tukar jer baju2 lama tu. yang lame tu buang pon takpe. beli jer baju baru. baju bundle???no...no...nooo....tak maen la..kalau aku ni takpe la pakai baju bundle. aku memang takde duit. pade yang ade duit tu,beli je baju ala2 korea ke,ala2 afrika ke. beli je k. baru la orang tengok WOAHHHH.....kagum2

entry ni bukan nak perli atau kutok sesape,cume sekadar idea yang terlintas untok dikongsi bersama2. sekian,itu saje tips dari aku. so terpulang pade mereka yang nak amalkan. segala tips adalah tanggungjawab sendiri yer.harap maklom.

ikhlas dari hati longkang

6 comments:

aque said...

hahhaha terbaik....

syuxer said...

heheh ni tips boleh "menjutawankan" seseorang..nice tips hahah

safurara said...

hahahahahaha tips ni boleh buat tunang rara giler bile r smpai ujung bulan.hehehehe

Ze_Mhis said...

hahahahhaa... ni memang tips betul ni... merana diri nanti dibuatnya

terbaru:
1. GUA TAU GUA EMSEM BILE PAKAI SPEK jangan.jeles.okeh
2. WOI MAKAN LA... GUA SUAP NI.
3. Budak Celup 22
4. JAHATNYA KAMU!!

Ms.ze said...

tips xboleh pakai ni..ish ish ish..
robak la aku nnti =.=''

Unknown said...

boleh pakai ke tips ni,kalau tiru ni bukan 18hb,8hb pon dah pokai.haha

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan