nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, May 30, 2011

jauhi "skim cepat kaya"

salam semua. baru baru ni kita digemparkan dengan 1 kumpulan yang bermuka baik ala2 ustaz yang menjadikan ustaz dan ustazah sebagai mangsa penipuan mereka. sekarang,macam nilah. entry yang lepas2 aku ada cakap pasal ni. tak semestinya orang yang bermuka baik dan ayat manis tu kita boleh percaya. sebaliknya,orang2 macam ni lah yang kita kena lebih berhati2 supaya tidak tertipu, lastly,aku tak mau cakap banyak sebab nanti orang cakap aku ni bajet bagus,berhati2 dengan perniagaan dan pelaburan yang menjajikan pulangan yang teramat lumayan dan dalam jangka masa yang singkat. pepatah melayu ada mengatakan,"sikit2 lama2 jadi bukit". rujuklah kepada kawan2 yang arif mengenai pelaburan dan mereka yang arif tentang perniagaan. jangan bertindak melulu ok. peringatan ini untuk diri sendiri juga. 





2 comments:

mOon EyEzS said...

...kadang2 dengan diri sndri pOng x buley pcaya...zaman sekarang ni kena berhati2...x kira sapa pOng...termasOk adik beradik...

Unknown said...

macam-macam care orang nak menipu sekarang nih..ishh

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan