nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Sunday, May 22, 2011

tragedi tanah runtuh di hulu langat

sama-samalah kita berdoa,agar roh mereka ini dicucuri rahmat. malang tidak berbau. same2 lah kita ambil peringatan. bahaya ada di mana-mana sahaja. diharapkan pihak berkenaan dapat memantau tempat2 kediaman yang berada di kaki bukit agar kejadian seperti ini tidak berlaku lagi.

Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Orang-orang yang bertanggungjawab mengurus anak yatim, baik dari keluarga sendiri atau tidak, maka aku dan dia seperti dua ini di syurga kelak.” Dan baginda memberi isyarat dengan merapatkan jari telunjuk dan jari tengah (ertinya berdekatan).” 


4 comments:

Cik Ecah said...

sayunye hati..huhu...
InsyaALLAH bahagia mereka DISANA bersama org2 yg beriman..
Amin...

syuxer said...

sayunya hati bila tengok gambar dalm blog aku..sekarang bila lihat dan dengar video ni..bertambah sayu...:'(..semoga roh2 mereka ditempatkan dikalangan orang beriman..amin...

cik ika said...

takziah utk mangsa..al fatihah utk arwah..

mOon EyEzS said...

mOon tinggal kat ampang...masa blk kerja semalam dalam kul4 petang ada nampak 2-3 kenderaan pertahanan awam dlm pjalann nak ke lokasi kejadian...kat umah mOon pOng ada tanah runtuh...tapi x teruk sgt....al fatihah untuk mangsa...

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan